Odborné články

Již pátým rokem pracuji na základní škole jako školní psycholožka. Největší součást mé práce je individuální péče o děti, které mají problémy s chováním, jsou to děti s ADHD, s vývojovými poruchami učení, děti s disharmonickým vývojem osobnosti a úzkostné děti. Velká část těchto dětí má nesnáze v kolektivu, jejich způsob prosazování vůči spolužákům...

S metodou Sandtray pracuji od té doby, co jsem zahájila tento výcvik, a musím říci, že s postupem času stále přibývá klientů, kterým tuto metodu nabízím. Mám tedy cca roční zkušenost na pískovišti s klienty různých věkových kategorií (děti i jejich rodiče). Zpočátku jsem si byla velmi nejistá ohledně toho, zda to, co klient v pískovišti vytvořil,...

Som absolventom dlhodobého psychoterapeutického výcviku v daseinsanalytickej psychoterapii. Daseinsanalýzu mám rád, dáva mi v práci slobodu, ktorú potrebujem - ale zároveň mi v nej chýba neverbálna zložka, niečo, čím by sa dalo lepšie pracovať s klientmi, ktorí svoje myšlienky nevedia vyjadriť slovami. A keďže syna už roky vodím k psychologičke,...

Ráda bych se zamyslela nad tím, proč si tak ráda beru na pomoc pískoviště a figurky (sandtray) v práci s dospělými klienty. Moje praxe je ve zdravotnickém kontextu, v praxi ambulance klinického psychologa. Výhodou je, že se s klienty setkáváme pravidelně po delší dobu, takže můžeme zacházet s návazností sezení. Můj přístup k terapii je v základu...

Práce s pískovištěm (sandplay, sandtray) je metoda, která je často využívána v rámci psychoterapeutické práce s klienty (Bradway, McCoard, 2005), či v případě krátkodobě krizově terapeutických postupů práce (Cleveová, 2004). V této práci se budu zabývat možností využití práce s pískovištěm v krizové intervenci, která je oproti oběma již zmíněným...

Každá pěstounská rodina má ze zákona povinnost, najít si doprovázející organizaci, která s rodinou bude spolupracovat. Rolí této organizace je podporovat pěstouny, být jim oporou při zvládání těžkých situací, zprostředkovávat kontakty na různé odborníky, ale také pomáhat při zajišťování kontaktu s biologickými rodiči dětí, které jsou u pěstounů...

Nad otázkou, čím mou práci obohatila, se zamýšlím po každém kurzu, semináři, školení či supervizi. Vždy odcházím s něčím, co mi může pomoci v další práci s lidmi. Ať už to jsou metody práce, různé jiné pohledy na danou potíž či jen drobnosti k zamyšlení. Ale pořád jsem měla pocit, že mi něco chybí. Od kolegů jsem slýchávala o postavičkách...

V poradenství pracuji již 11 let a jedním z největších omezení školské poradenské služby, jak ji vnímám, je pro mne výrazně limitovaný čas na každého klienta. Proto jakákoli metoda, která mi umožní práci s klientem časově zefektivnit, aniž by to negativně ovlivnilo samotný obsah služby, je velmi vítaným pomocníkem.

Již 20 let se pohybuji v sociální oblasti různých organizací na pozici sociálního pracovníka, nejčastěji v roli poradenské. Absolvovala jsem řadu výcviků a školení, a s každým novým člověkem, který přichází se svojí bolestí, starostí, si kladu otázku, zda jsem schopná nabídnout to, co právě potřebuje, zda mu setkání se mnou jsou vůbec k něčemu...