Odborné články

Pro účel dokončení kurzu Sandplay jsem přeložil výňatek z kapitoly 7. "Integrating Sandtray Therapy with a Variety of Approaches and Techniques", str. 87 – 96. Jako terapeut vycházející z odlišných východisek než ze kterých práce s pískovištěm vzešla, konkrétně ze systemické na řešení orientované a narativní terapie, mě zajímala možnost propojení...


Název "Sand Therapy" vzbuzuje představy a zájem těch, kteří jej slyší. Většina lidí má šťastné vzpomínky na hraní v písku, stavění hradů, pohřbívání, vyplňování děr a stavění mostů. A přesně o tom je Sand Therapy; budování mostu mezi vědomím a nevědomím, kopání věcí zasypaných, vyplňování děr a mezer.

V tomto pojednání vycházím z mé zkušenosti rodinného terapeuta, který používá především narativní přístup, tedy prostředkem mé terapie je především rozhovor. Mezi mé klienty patří také děti s různými obtížemi. Motivem, proč jsem se přihlásil na výcvik Sandtray, byla moje terapeutická práce s dětmi. Zpočátku jsem se domníval, že terapii Sandtray...

Jsem ráda, že mohu uveřejnit diplomovou práci Adriany Jánošíkové. V textu se vedle teoretického vymezení metody věnuje jejímu praktickému uplatnění při práci s dětmi se speciálními výchovnými a vzdělávacími potřebami. Věřím, že tato práce obohatí a inspiruje všechny profesionály, kteří terapii hrou v pískovišti při své práci využívají.

Druhým rokem působím jako školní psycholožka na základní škole. Díky této pozici pracuji s dětmi od první do deváté třídy a setkávám se tak s širokou škálou témat - školní neúspěšnost, stres, strach, vztahy ve třídě i v rodině. Vnímám, že školní psycholog musí být velmi zvídavý a také hravý, tak aby dokázal pracovat i s těmi nejmenšími klienty....